Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Linda - 21 februari 2015 14:49

Dags att svira om för att byta stadsluft mot lantluft ?. Idag har jag, förutom våra egna två, lovat att ta in samtliga hästar i stallet å ge dem intagshö. Ska även kolla att det blivit mockat till dem som är iväg på tävling. Jag vet själv hur skönt det är att komma hem och upptäcka att någon varit godhjärtad å mockat åt en.

Vi har äntligen fått bar mark här så det går att rida ??. Ja, mina hästar går barfota så de halkar lätt. Får se vad jag hittar på att göra med dem när jag väl är på plats, det lutar åt trickträning idag ?

Av Linda - 21 februari 2015 13:30

Detta är så typiskt mig när det gäller bloggande, periodvis skriver jag en hel del och däremellan blir det inget. Men så är det och så tycks jag fungera ?.

Sitter just nu och surfar runt på Blocket & Hästnet för att se om jag hittar någon hästtransport. Tvärtemot många andra så är jag ute efter en enaxlad transport, gärna en Värmlandsvagn. Jag har haft sådana förut och varit nöjd med dem. Men de tycks vara svåra att få tag på. Om de läggs ut på annons så tycks de försvinna på bara några timmar.

Behöver jag verkligen en transport då? Ja det kan man ju undra. Men faktum är att flera gånger i månaden så har jag tänkt "om jag bara hade en transport nu så hade jag kunnat....". När vi ska åka iväg på brukstävlingar så kan vi säkert låna en transport. Men det är inte lätt att hitta en enaxlad transport för uthyrning heller. De flesta jag känner, som har transport, de kör tvåaxlat.

Hmm, vilka världsliga problem man har då ?. Men så är det ibland.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards